Aarhus Universitets jordbrugsforskning er i verdensklasse

Aarhus Universitet ligger blandt verdens bedste inden for jordbrugsforskning viser den seneste rangliste fra Taiwan.

Jordbrugsforskningen på Aarhus Universitet rangerer højt på verdensplan. Foto: Janne Hansen

Aarhus Universitet er ikke så ringe endda, når det drejer sig om jordbrugsforskning. Nr. 11 på verdensranglisten er hvad Aarhus Universitet har præsteret på dette års rangliste fra National Taiwan University (NTU) over verdens bedste universiteter inden for jordbrugsforskning.

I Europa er Aarhus Universitet kun overgået af det hollandske Wageningen Universitet, der ligger som nummer et, det belgiske Ghent Universitet, der er nummer fem på listen, og Københavns Universitet, der ligger som nummer ni.

Rangeringen af universiteterne er foretaget på grundlag af blandt andet antallet af videnskabelige artikler, artiklernes impact factor og antal citationer.

Aarhus Universitet som helhed er nummer 87 på listen.