Alternativ plantekongres i 2021

Den 12. – 15. januar 2021 er der ”Planter i fokus”. Her vil mere end 20 webinarer give faglig viden til plantebranchen.

Den traditionelle Plantekongres er aflyst. I stedet inviteres til ”Planter i fokus”, som er et online univers med den nyeste plantefaglige viden.

Arrangementet henvender sig til hele plantebranchen og foregår den 12.-15. januar 2021. Der er mulighed for at deltage i både det traditionelle årsmøde og mere end 20 webinarer med ny plantefaglig viden.

Webinarer med nyeste viden

Planter i fokus giver adgang til over 20 webinarer, som kan ses live den 12.-15. januar 2021. Alle webinarer bliver også optaget, så er der tidspunkter, der ikke passer ind, så kan du se dem efterfølgende.

Webinarerne følger konceptet for plantekongressen: To eksperter præsentere den nyeste viden på området og efterfølgende er der mulighed for spørgsmål og kommentarer.

Emnerne er bl.a.:

·         Græsprotein

·         Plantebaserede fødevarer

·         Kulstoflagring

·         Lavbundsjorde

·         Udbytte- og proteinprognoser via satellit

·         Rapssygdomme

·         Klimatilpasning

Se mere, og tilmeld dig på www.plantekongres.dk

Årsmøde med aktuelle udfordringer

Som en del af arrangementet afholdes også det traditionelle årsmøde, hvor der er fokus på aktuelle udfordringer for danske planteavlere: Hvordan vækster vi i en grønnere verden, og hvordan kan planteavlen bidrage til at løse landbrugets klimaudfordring?

Baggrund

Plantekongressen afholdes i samarbejde mellem SEGES, Københavns Universitet (KU) og Aarhus Universitet (AU).

Finansiering

SEGES står for kongressens økonomi. KU og AU har ikke økonomiske interesser i kongressen

Yderligere oplysninger

Chefkonsulent Claus Bo Andreasen, DCA – Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, Aarhus Universitet. E-mail: clausbo.andreasen@dca.au.dk. Mobil: 4070 8032