Brasilianske forskere og virksomheder præsenterer agrotech-løsninger

Et nyt innovationssamarbejde, som involverer Aarhus Universitet og det brasilianske landbrugsuniversitet ESALQ, har set dagens lys. På et webinar, som finder sted den 1.-3. december, præsenterer brasilianske forskere og virksomheder nye løsninger til agrotech-industrien.

Foto: Colourbox

Et nyt dansk-brasiliansk projekt skal understøtte forskningssamarbejder og vidensdeling inden for præcisionslandbrug, fødevarer, madspild og bæredygtighed. I projektet deltager MAPP Centret, Institut for Fødevarer, Institut for Agroøkologi og Institut for Ingeniørvidenskab fra Aarhus Universitet samt det højt estimerede landbrugsuniversitet ESALQ/University of Sao Paulo.

På et webinar, som finder sted den 1.-3. december, vil brasilianske forskere og virksomheder præsentere nye løsninger til agrotech-industrien. Målgruppen er andre forskere og virksomheder, som er interesserede i at opbygge nye innovationssamarbejder på området.

Der gennemføres tre webinar-sessioner på engelsk, og de finder sted via Zoom-platformen. Hver session løber over 65-80 minutter hver dag over de tre dage, og de er modereret af Christian Maciel, der er forsker på det brasilianske institut for industriel ejendom INPI.

Du kan downloade en printervenlig version af programmet for webinaret her