Joel Klerk Planteskole

Torsdag 24. maj 2018,  kl. 16:00 - 19:00

Joel Klerk Planteskole (www.klerk.dk) er en specialplanteskole med produktion af løvfældende træer samt syrener i flere sorter til have, by og landskab. Hovedsortimentet er ask, ahorn, birk, bøg, eg, lind, prydæble, røn og tjørn samt storblomstrede syrener. Planteskolen har en målsætning om at producere så miljørigtigt som overhovedet muligt. Ukrudtsbekæmpelse foregår med moderne specialbyggede maskiner og sprøjtning mod svampesygdomme og skadelige insekter er reduceret til et minimum og foregår med specialbygget sprøjte, som rammer meget selektivt.

Vores vært Joel Klerk vil fortælle om produktionen og de udfordringer, en moderne planteskole står overfor i dag, samt hvilke sygdomme og skadedyr som optræder i planterne, og hvordan de bekæmpes. Medbring solidt fodtøj og påklædning efter vejret, da vi bliver vist rundt på planteskolens produktionsarealer.

Alle er velkomne. Der er mulighed for opsamling på Hillerød station.

Tilmelding til Lisa: lm@plen.ku.dk (mobil 2178 7551) eller Iben: imt@ign.ku.dk senest d. 20.05.18

Med venlig hilsen På Bestyrelsens vegne Iben og Lisa

Invitationen som pdf