Endeligt program og næsten 300 tilmeldte: XXII Internationale N Workshop nærmer sig

Aarhus Universitet står klar til at åbne dørene for en af årets mest betydningsfulde begivenheder inden for landbrugsforskning: XXII Internationale N Workshop. Med kun få uger tilbage nærmer deadline for tilmelding sig med hastige skridt.

Under temaet "Løsning af den globale kvælstofudfordring - muligheder og udfordringer" vil verdens førende eksperter inden for landbrug samles for at dele deres viden og erfaringer i kampen mod kvælstofudfordringer på globalt plan.

Endeligt program offentliggjort

Konferencen, der er arrangeret af et udvalg fra Aarhus Universitet, herunder Diego Abalos, Jørgen E. Olesen, Klaus Butterbach-Bahl og Hanne Lakkenborg Kristensen, byder på et program, der spænder over en række temaer med keynote-præsentationer, mundtlige indlæg, postere og paneldebatter i løbet af fem hele dage fra d. 17. til d. 21. juni 2024.

Det endelige program er nu offentliggjort, og det lover en dybdegående indsigt i de komplekse udfordringer og muligheder vedrørende kvælstofstyring i landbruget.

Udover et stærkt hold af keynotes, der dækker alt fra rumlig variation i kvælstofpåvirkninger til kvælstoffets rolle i fødevaresystemer og bioøkonomisk omstilling, så byder konferencen også på et væld af sessioner men mange forskellige emner omhandlende bl.a. kvælstofudnyttelse, recirkulering, kvælstoftab, økologisk jordbrug, fødevaresystemer og kommunikation af problemstillingerne. (Se det endelige program her)

Melder snart udsolgt

Med næsten 300 deltagere allerede tilmeldt tegner dette års workshop til at blive en stor succes. Interessen fra både nationale og internationale forskere og praktikere vidner, at konferencen at en vigtig platform for vidensdeling og netværksopbygning omkring et relevant og aktuelt emne.

For dem, der endnu ikke har sikret sig en plads, er det stadig muligt at tilmelde sig til og med d. 9. juni 2024, men arrangørerne opfordrer til at tilmelde sig snarest, da konferencen snart kan melde udsolgt.

Mere om XXII International N Workshop

XXII International N Workshop fungerer som platform for globale eksperter og forskere, hvor de kan håndtere de udfordringer, vi står overfor i forhold til kvælstof i landbruget. Konferencen sigter mod at lette videndeling, samarbejde om og udforskning af bæredygtige praksisser indenfor kvælstofstyring.

For yderligere information og tilmelding til konferencen, besøg vores hjemmeside her. Her kan du finde mere information om konferencen, programmet, talerne og tilmeldingsfrister, som links til indkvartering og praktisk information.

Seniorforsker Diego Abalos, Institut for Agroøkologi, Aarhus Universitet

E-mail: nworkshop2024@agro.au.dk