Plantebeskyttelse i Flakkebjerg

Sektionen for Afgrødesundhed i AU Flakkebjerg er en del af Institut for Agroøkologi ved Aarhus Universitet. Vi er et førende forskerhold inden for plantebeskyttelse i den nordlige del af EU og har omfattende samarbejdsaktiviteter på tværs af hele Europa.

Vi er GEP-certificerede og udfører meget forskelligartede aktiviteter inden for biologisk effektivitetstestning – og vores historie på dette område går mere end 100 år tilbage. Vores GEP-certifikat gælder for forsøg i Sverige, hvor vi også udfører en række forsøg, især i specialafgrøder.

Vi udfører mange forskellige typer forsøg, men hovedsageligt evaluerer vi den biologiske effekt af forskellige plantebeskyttelsesprodukter, herunder pesticider, biologiske bekæmpelsesmidler og forskellige typer af biostimulanter.

Vores faciliteter ligger i Flakkebjerg, hvor vi kan udføre forsøg i drivhus, semifield og mark. På halvdelen af ​​vores marker er det muligt at vande, hvilket sikrer optimal udførelse af forsøg. Ved hjælp af kunstig smitte kan vi med stor sikkerhed sørge for, at afgrøderne bliver inficeret med nøje udvalgte plantesygdomme, så vi kan teste forskellige produkters effekt.

Ud over gode erfaringer med screening af pesticiders og alternative midlers biologiske effekter på sygdomme, skadedyr og ukrudt har vi gode erfaringer inden for området fænotyping af sortsresistens over for forskellige sygdomme, hvor der kræves specifikt inokulum for at sikre rangeringen.

Vores ydelser dækker test af:

• Agrokemikalier
  • Biologiske og biostimulerende midler
  • Fænotyping af sorter
  • Sprøjteafdriftsaktiviteter
  • Resistens mod pesticider
  • Effekt- og selektivitetsscreening af pesticider og udvikling af alternative strategier til bekæmpelse af specifikke skadegørere

Kontakt os venligst for et tilbud eller for at drøfte dit behov.

Sortér efter: Dato | Forfatter | Titel